KINDEREN en ADOlESCENTEN
Van HARTE WELKOM
Wat houdt je kind bezig? Wat gaat er in hem/haar om? Je merkt wel dat er 'iets' is, maar wat...? Is zijn of haar gedrag is anders?
Herken je deze vragen als ouder? Of misschien weet je wél wat er gaande is... maar hoe ga je hiermee om? Hoe kan je je kind hierin helpen? Wat kan je doen?
Dit geldt eveneens voor jou als adolescent... heb je nood aan een babbel. Zit je met iets? Of zie je geen oplossingen meer voor een bepaald issue... ook jij bent van harte welkom.
Herken je deze vragen als ouder? Of misschien weet je wél wat er gaande is... maar hoe ga je hiermee om? Hoe kan je je kind hierin helpen? Wat kan je doen?
Dit geldt eveneens voor jou als adolescent... heb je nood aan een babbel. Zit je met iets? Of zie je geen oplossingen meer voor een bepaald issue... ook jij bent van harte welkom.
Via coaching onderzoeken we wat het probleem is. Eerst en vooral is er een kennismakingsgesprek. Hier ga ik na of het kind/adolescent zich comfortabel, veilig voelt met mij als coach-therapeut.
Gesprekken kunnen vervolgens ofwel individueel doorgaan ofwel afwisselend met de ouder(s) of afwisselend met alleen de ouder(s).
Ook al gaat de coaching individueel (enkel met het kind) door dan is er steeds een terugkoppelingsmoment met de ouder. Op deze manier blijft de ouder op de hoogte van het coachingproces van zijn kind. Veranderingen kunnen dan op een duurzame manier plaatsvinden. Ik werk steeds op een oplossingsgrichte manier.
Bij een coaching met een adolescent kan het ook zijn dat het terugkoppelingsmoment net iets anders verloopt. De inspraak van de adolescent is hier ook van tel.
Gesprekken kunnen vervolgens ofwel individueel doorgaan ofwel afwisselend met de ouder(s) of afwisselend met alleen de ouder(s).
Ook al gaat de coaching individueel (enkel met het kind) door dan is er steeds een terugkoppelingsmoment met de ouder. Op deze manier blijft de ouder op de hoogte van het coachingproces van zijn kind. Veranderingen kunnen dan op een duurzame manier plaatsvinden. Ik werk steeds op een oplossingsgrichte manier.
Bij een coaching met een adolescent kan het ook zijn dat het terugkoppelingsmoment net iets anders verloopt. De inspraak van de adolescent is hier ook van tel.